אם אתם מתעניינים בתחום קידום האתרים ורוצים להתמקצע בו, אנחנו ממליצים לכם ללמוד את המושגים הנפוצים. מה זה אופטימיזציה וקידום שחור לאתרים? כל התשובות.
אופטימיזציה
אופטימיזציה היא מושג כללי לסט נרחב של פעולות שכל מטרתן היא לוודא שהאתר מתפקד כמו שצריך ולא פחות חשוב מזה, מותאם לצרכים של הגולשים שלכם. במסגרת האופטימיזציה מקדם האתרים יבחן את ההיררכיה של האתר שלכם, כיצד הוא בנוי, האם יש באגים קריטיים שמונעים מהגולשים לעשות פעולה משמעותית באתר כמו שליחת ליד או רכישת מוצר ועוד. תוכלו למצוא מדריך קידום אורגני באתר של ריגו מרקטינג שיעזור לכם לקבל עוד מידע מפורט ושימושי.
אז איך עושים אופטימיזציה בצורה מקצועית? התשובה לשאלה הזו היא AB טסטינג. מה זה אומר בפועל? שלא לוקחים החלטות מתוך תחושה, אלא מתוך נתונים. למשל, האם הצבע של כפתור שליחת הטופס צריך להיות אדום או ירוק? את זה תצטרכו לבדוק, להעלות לאוויר את שתי הגרסאות בפילוח לפי גולשים שונים ולבדוק איזה כפתור הביא יותר המרה.
קידום אורגני
קידום אורגני הוא למעשה כל פעולה שתבצעו על מנת שהאתר שלכם יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. למה תרצו שזה יקרה? ככל שתופיעו יותר גבוה, כך גדל הסיכוי שתיהנו מתנועה יותר גדולה של גולשים לאתר שלכם. קידום אורגני, כשמו כן הוא, הוא פעולה שתסייע לאתר שלכם להתקדם בגוגל בצורה אורגנית. כלומר, אתם לא משלמים כסף לגוגל כדי להופיע שם, אתם פשוט עושים את הפעולות שיגרמו לכם להגיע לשם.
אז על אילו פעולות אנחנו מדברים? ראשית, מחקר מקיף של המתחרים ושל מילות החיפוש הנפוצות והממירות ביותר בתחום שלכם. כל תוכלו לקלוע לביטויים שהלקוחות שלכם מחפשים ולהשקיע את כל האנרגיה שם כדי להתקדם בגוגל. שנית, העלאת תכנית באופן שוטף לאתר, כך גוגל ידע שיש לו פה עסק עם אתר רציני שנוהג לעדכן תכנים ולרענן את עצמו.
קידום ממומן
בניגוד לקידום האורגני, במקרה הנוכחי אתם למעשה צריכים לקנות את ההופעה שלכם בגוגל. גוגל מחלק את תוצאות החיפוש שלו לשניים, תוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות. התוצאות הממומנות נמצאות בראש דף החיפוש והמשוואה היא פשוטה, ככל שתשלמו יותר כך המודעה שלכם תופיע יותר למעלה, כלומר אתם קונים סוג של פרסומת.
כל הקלקה על המודעה תעלה לכם כסף והמטרה שלכם היא שהגולש ירכוש את המוצר שאתם מציעים או יבצע פעולה משמעותית אחרת. בתוך כך, אם הקידום שלכם הוא אפקטיבי כמובן, אתם תכניסו יותר ממה שאתם מוציאים. היתרון הוא בזה שאתם שולטים עם הרגל על הגז, מתי שרוצים משקיעים יותר בפרסום ורואים רווחים גדולים יותר. רוצים להאט את הקידום? השקיעו פחות כסף.
תוצאה אפס
תוצאה אפס היא למעשה התוצאה שנמצאת מעל התוצאות האורגניות והיא מספקת מענה מידי לשאלה שלכם כגולשים. ככל שהאתר שלכם יענה על השאלה שלכם בצורה מקצועית יותר, כך הסיכוי שתעלו לתוצאה אפס גדל. היתרון של תוצאה אפס בא לידי ביטוי בכך שהוא מגדיל את הסיכוי שהגולש ירצה לקרוא עוד מהתשובה שלכם ויקליק על מנת להיכנס לאתר. זה יגדיל את התנועה לאתר שלכם ובתוך כך גם את הרווחים שלכם.
קידום שחור
לגוגל יש כללי עבודה מאד ברורים לקידום אתרים והוא מאד לא אוהב שמפרים אותם. מי שבוחר להפר אותם מבצע למעשה קידום שחור, קידום שמתעלם מהכללים והחוקים שגוגל הגדירה ולמעשה פוגע באתר במקום לקדם אותו. לכן, אנחנו ממליצים מאד להימנע מקידום כזה.
לסיכום, קידום אתרים זה תחום מורכב ואם אתם רוצים למקסם את התוצאות שלכם, אנחנו ממליצים לכם ללמוד את המושגים הנפוצים בתחום.